ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ - Για οποιοδήποτε παράπονο ή σχόλιο μπορείτε να επικοινωνήσετε με τους zoornalistas στο email: zoornalistasgr@googlemail.com

Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2016

Το οδυνηρό τέλος του κλασικού Τύπου...

Γράφει ο Δημήτρης Χρήστου

Πρωτοσέλιδος τίτλος στην κυριακάτικη έκδοση της εφημερίδας του ΔΟΛ ήταν: "Το ΒΗΜΑ είστε εσείς!" Ομολογώ ότι το δημοσιογραφικό επιτελείο της εφημερίδας έχει θράσος. Το "ΒΗΜΑ" έγινε πιστόλι εκβιασμών από την ιδιοκτησία του και τους αναγνώστες τούς είχε κανονικά γραμμένους όσο έτρεχαν τα θαλασσοδάνεια. Εξάλλου το ναυάγιο της καθημερινής έκδοσης της εφημερίδας συνετελέσθη από την εγκατάλειψη του αναγνωστικού κοινού! Εγκατάλειψη που πιέζει ασφυκτικά και την κυριακάτικη, υψηλού κόστους, έκδοση, η οποία έχει χάσει μέσα σε 10 χρόνια πάνω από το 50% της κυκλοφορίας της, ενώ παράλληλα η καθημερινή εφημερίδα του ΔΟΛ, τα "Νέα", που έχουν.. την πρώτη κυκλοφορία ανάμεσα στις απογευματινές εφημερίδες, φυτοζωούν στα 12.000 φύλλα! Θα μπορούσε κανείς να απαντήσει στην απόπειρα του δημοσιογραφικού επιτελείου που έχει απομείνει στον ΔΟΛ με τον τίτλο: Τώρα είναι αργά για δάκρυα.
ΑΣ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ. Το τέλος του γραπτού Tύπου δεν μπορεί να αποφευχθεί. Μπορεί, καθώς λιγοστεύουν τα έντυπα Μέσα, κάποιοι που αντέχουν έχοντας και επιχειρήσεις σε άλλους τομείς δραστηριότητας, να πάρουν κυκλοφοριακές ανάσες, αλλά αυτό απλά θα καθυστερήσει λίγο τις εξελίξεις. Δυστυχώς, ενώ όλα αυτά ήταν αντιληπτά εδώ και χρόνια, κανείς στην Ελλάδα δεν φρόντισε να τα μελετήσει και να δοκιμάσει να προσαρμοστεί ή να καταφέρει να προσαρμοστεί στη νέα εποχή που έρχεται για τα ΜΜΕ σε όλον τον κόσμο. Και σε αυτή την εποχή ο σεβασμός στον αναγνώστη είναι υποχρεωτικός. Διαφορετικά δεν υπάρχει κοινό και χωρίς κοινό δεν υπάρχει Μέσο. Ο γραπτός Τύπος έχασε το προνόμιο της είδησης. Όσοι δεν φρόντισαν ή δεν κατάφεραν να δημιουργήσουν νέο αντικείμενο με αναλύσεις και δημοσιογραφικές αποκαλυπτικές έρευνες ή μας αποχαιρέτησαν ή πρόκειται σύντομα να μας αποχαιρετήσουν.
ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ η εκτεταμένη διαπλοκή συντήρησε στη ζωή εφημερίδες “πιστόλια”. Δηλαδή μέσα ενημέρωσης που χρησιμοποιούσαν τις σελίδες τους, και κυρίως την πρώτη, για να πυροβολούν κατά παραγγελία όσους απειλούσαν τα διαπλεκόμενα συμφέροντα. Μέσα και εκδότες διατηρήθηκαν στη ζωή με θαλασσοδάνεια και μαύρο χρήμα, ως αποτέλεσμα δωροδοκιών από όσους αποκόμιζαν οφέλη. Για παράδειγμα. Τα δάνεια του ΔΟΛ επί Ψυχάρη ανέρχονται στα 170 εκατομμύρια ευρώ και είναι αδύνατον να αποπληρωθούν, όπως και τα δάνεια ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ. Για έναν εκδοτικό όμιλο στον οποίο όλα τα μέσα του, “Βήμα”, “Νέα” και Μega είναι ζημιογόνα και είναι πλέον αδύνατον να περάσουν στην κερδοφορία, τι περιθώρια ζωής υπάρχουν; Το γιατί οι τράπεζες δάνειζαν, όπως είπε και ο γιός Ψυχάρη, έναντι αέρα κοπανιστού τα ποσά αυτά είναι γνωστό. Τα παλαιά αφεντικά των τραπεζών κανιβάλισαν τα μαγαζιά τους καθώς είχαν σχεδιάσει να δραπετεύσουν με το αζημίωτο και οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ. έδιναν πράσινο φως για να έχουν καύσιμα τα “πιστόλια” του συστήματος. Του συστήματος που έχει περιγραφεί ως το τρίγωνο της διαπλοκής. ΜΜΕ, τράπεζες πολιτική εξουσία.
ΚΑΠΟΙΟΙ εκτιμούν ότι ο κ. Ψυχάρης έπεσε θύμα της αλαζονείας του. Μπορεί. Όμως για να κάνει κανείς ασφαλείς εκτιμήσεις, θα έπρεπε να γνωρίζει τις αποταμιεύσεις ενός δημοσιογράφου που έγινε εκδότης και ιδιοκτήτης ενός ομίλου χωρίς να βάλει ούτε ένα δικό του ευρώ! Στην ισχυρή Ελλάδα του Σημίτη, όλα ήταν εύκολα και δυνατά! Ας αφήσουμε όμως τον κ. Ψυχάρη στις σκοτούρες του, να προετοιμαστεί για να αντιμετωπίσει τις κατηγορίες για το πόθεν έσχες και για φοροδιαφυγή. Το θέμα πλέον δεν θα είναι ο Ψυχάρης, αλλά το παλαιό σύστημα που έκανε μια απόπειρα να διατηρήσει τον ΔΟΛ στη ζωή αναλαμβάνοντας το management και αφήνοντας τα χρέη στο παλαιό αφεντικό. Μέχρι στιγμής η πρώτη δημόσια απόπειρα ώστε να αναλάβει ο κ. Γιάννης Αλαφούζος τη διοίκηση των “Νέων” και του “Βήματος” απέτυχε. Τα δάνεια είναι πολύ μεγάλα για να γραφτούν, όπως τον παλιό καλό καιρό, στο χιόνι.
ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΟΝΤΑΣ: Ο κλασικός γραπτός Τύπος και η γνωστή συνταγή της τηλεόρασης τελειώνουν. Κανείς δεν θα σπαταλά χρόνο για να ψάχνει την είδηση στα φλύαρα και προπαγανδιστικά δελτία ειδήσεων. Το μέλλον είναι η εικόνα σε συνδυασμό με ήχο και κείμενο. “Όποιος μπορεί να προσφέρει μενού ενημέρωσης και ψυχαγωγίας στον χρόνο που το χρειάζεται ο πολίτης και με περιεχόμενο που αυτός αναζητά θα είναι χρήσιμος. Όλοι οι άλλοι θα μας αποχαιρετήσουν".

Aυγή