ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ - Για οποιοδήποτε παράπονο ή σχόλιο μπορείτε να επικοινωνήσετε με τους zoornalistas στο email: zoornalistasgr@googlemail.com

Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2016

Ποιοι χρήστες στο Facebook… αδιαφορούν για τα «like»

Αισθάνεστε μια ώθηση κάθε φορά που η ανάρτησή σας στο Facebook παίρνει ένα νέο “like” και μια μικρή κατάθλιψη όταν οι δημοσιεύσεις σας πηγαίνουν στον… βρόντο; Ο τρόπος που θα απαντήσετε στο ερώτημα αυτό μπορεί να αποκαλύψει ένα κομμάτι της προσωπικότητάς σας.
Οι άνθρωποι που έχουν έναν σκοπό στη ζωή τους είναι λιγότερο πιθανό να επηρεαστούν συναισθηματικά από τα “likes” στα social media, σε σύγκριση μ’ εκείνους που δεν έχουν, σύμφωνα με μια νέα μελέτη του Πανεπιστημίου Cornell.
«Όσοι έχουν την αίσθηση του σκοπού παρατήρησαν τα θετικά σχόλια, αλλά δεν στηρίχθηκαν σε αυτά για να αισθανθούν καλά για τον εαυτό τους», λέει ο Anthony Burrow, PhD, επίκουρος καθηγητής Ανθρώπινης Ανάπτυξης στο Πανεπιστήμιο Cornell και ένας από τους συγγραφείς της μελέτης.. και συμπληρώνει: «Ενώ οι φιλοφρονήσεις (likes) είναι ωραίες, δεν αποτελούν μια καλή βάση για να στηρίξει κανείς την αυτοεκτίμησή του. Διότι κατά τις ημέρες που θα είναι λίγες (οι φιλοφρονήσεις), θα αισθανθεί χειρότερα. Η αυτοεκτίμησή του θα εξαρτάται από το τι λένε οι άλλοι».
Οι ερευνητές ορίζουν την αίσθηση του σκοπού ως «ένα συνεχές κίνητρο που είναι αυτο-κατευθυνόμενο, προσανατολισμένο προς το μέλλον και επωφελές για τους άλλους». Σύμφωνα με τους ίδιους, αυτοί οι άνθρωποι τείνουν να έχουν την αντίληψη πως ό,τι κάνουν πραγματικά αξίζει τον κόπο και ότι έχουν πολλούς λόγους για να ζουν.
Οι επιστήμονες υποθέτουν ότι επειδή έχουν την ικανότητα να βλέπουν τον εαυτό τους στο μέλλον και να ενεργούν με τρόπους που θα τους βοηθήσουν να πετύχουν τους στόχους τους, είναι σε θέση να αναστέλλουν τις παρορμητικές αποκρίσεις τους στις αντιλαμβανόμενες ανταμοιβές στον εγκέφαλο, έτσι ώστε να προτιμούν τα μεγαλύτερα μακροπρόθεσμα κίνητρα από τα μικρότερα άμεσα.
Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στo Journal of Experimental and Social Psychology (Πηγή: stogiatro.gr)