ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ - Για οποιοδήποτε παράπονο ή σχόλιο μπορείτε να επικοινωνήσετε με τους zoornalistas στο email: zoornalistasgr@googlemail.com

Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2012

«Πιτσιρίκο που βρίσκεις τα χρήματα;»


Ο δημοφιλής μπλόγκερ απαντάει στους zoornalistas

Ο Πιτσιρίκος αντικρούει τα όσα έγραψαν οι zoornalistas σχετικά με την κριτική του για την έκδοση νέων εφημερίδων και τη χρηματοδότηση τους. Κυρίως όμως απαντάει στα ερωτήματα που του ετέθησαν σχετικά με το πού βρίσκει τα χρήματα για να συντηρείται. Διαβάστε την εκτενή όσο και εμπεριστατωμένη απάντηση του Πιτσιρίκου στο προσωπικό του σάϊτ.:

Δημοσιογραφικό μπλογκ ενοχλήθηκε από το κείμενό μου για τις νέες εφημερίδες που εκδόθηκαν ή εκδίδονται και με μαλώνει. Ο καιρός θα δείξει αν έχω δίκιο ή άδικο σε αυτό το θέμα αλλά το καλό μπλογκ μου θέτει και κάποια ερωτήματα. Θέλει να μάθω πού δουλεύω και πώς ζω. Αν και το έχω γράψει, ας το ξαναγράψω. Είναι χρέος μου. Ζούμε σε σκοτεινές εποχές και πρέπει να είμαι διαφανής. Όπως όλοι μας.
Ρωτάει το καλό μπλογκ:
«Αλήθεια εσύ που τα βρίσκεις τα χρήματα για να συντηρείσαι; Δεν πρέπει να πεις πού αλλού εκτός από το Unfollow, δουλεύεις;»

Φυσικά και πρέπει. Αλλά το έχω κάνει ήδη. Πριν από 2 χρόνια σχεδόν, στον..
προσωπικό απολογισμό του 2010, έγραφα:
«Το 2010 είχα ένα θέμα. Συνεχίζω και γίνομαι ένα ακόμα πρόσωπο των media ή επιστρέφω στο μπλογκ μου; Και τα δυο δεν γίνεται; Γίνεται, αλλά μόνο σε ήρεμες και δημοκρατικές εποχές. Υπάρχουν στιγμές που πρέπει να επιλέξεις. Έκρινα λοιπόν πως οι απόψεις μου πρέπει να συμβαδίζουν με την στάση μου. Η θεωρία να συμβαδίζει με την πράξη. Και έπραξα αναλόγως. Σταμάτησα τις δουλειές που έκανα και είπα όχι σε όσες δουλειές μου προτάθηκαν – τουλάχιστον στα παραδοσιακά μέσα.
Αυτή δεν ήταν μια εύκολη απόφαση. Είναι πολύ ωραία φάση να βγάζεις πάνω από 15 χιλιάδες ευρώ το μήνα, μόνο για να γράφεις ό,τι σου κατεβαίνει στο κεφάλι – εκτός από ωραία φάση, δεν μου είναι και καθόλου κουραστικό.»

Και παρακάτω:
«Βέβαια, είχα την οικονομική δυνατότητα να τα κάνω όλα αυτά – αλλιώς, δεν θα μπορούσα. Με βοηθάει το γεγονός ότι δεν έχω σπίτι, αυτοκίνητο, πιστωτικές κάρτες, δάνεια και ότι τα μηνιαία έξοδά μου είναι τα έξοδα ενός φοιτητή

Ας κάνει όποιος θέλει την διαίρεση των χρημάτων που έβγαζα σε ένα μήνα με τα μηνιαία έξοδα ενός φοιτητή, και θα διαπιστώσει πως σε ένα μήνα έβγαζα περισσότερα από τα χρήματα που χρειάζονται για να περάσω έναν ολόκληρο χρόνο. Οπότε, θα μπορούσα να ζω -για πάρα πολλά χρόνια- χωρίς να δουλεύω. Δουλεύω, όμως. Μάλλον δεν δουλεύω, κάνω αυτό που μου αρέσει και βγάζω και χρήματα. Κι ο Φρανκ Σινάτρα έκανε συναυλίες μέχρι τα 80. Όχι για τα φράγκα – φράγκα είχε- αλλά επειδή γούσταρε να τραγουδάει.

Δεν είναι έπαρση –αλλά για να απαντήσω πρέπει να το κάνω- να αναφέρω πως το μπλογκ μου είναι το πρώτο σε επισκεψιμότητα ατομικό σάιτ και μπλογκ στην Ελλάδα. Υπάρχουν μήνες που ξεπερνάει τα ενάμισι εκατομμύριο page views.

Είναι, ίσως, αξιοπερίεργο πως το πιο δημοφιλές ατομικό σάιτ στην Ελλάδα δεν το έχει δημοσιογράφος –όπως συμβαίνει σε άλλες πολιτισμένες χώρες- αλλά μπλόγκερ. Από την άλλη, με την κατάσταση που επικρατεί στην ελληνική δημοσιογραφία –με την πλειοψηφία των δημοσιογράφων να είναι σκλάβοι ή παπαγαλάκια-, ίσως δεν είναι και τόσο περίεργο.

Το μπλογκ μου έχει διαφημίσεις της Google. Και τους τελευταίους μήνες –ειδικά από τον Ιούνιο και μετά που ένας καλός κύριος έβαλε σε μια σωστή θέση τις διαφημίσεις στο μπλογκ- τα έσοδα από τις διαφημίσεις πάνε πάρα πολύ καλά. Λογικό είναι με 1,5 εκατομμύριο page views. Δηλαδή, με ζουν οι αναγνώστες μου και δεν χρειάζεται να ξοδεύω τα χρήματα που έχω στην άκρη.

Όποιος θέλει να μάθει τι είναι αυτές οι διαφημίσεις της Google –επειδή κάποιοι είναι άσχετοι και νομίζουν πως έχω προσωπική συμφωνία με διάφορες εταιρίες-, ας διαβάσει αυτό το κείμενό μου: «Διακοπή για διαφημίσεις». Βέβαια, είναι γραμμένο πριν συνειδητοποιήσω πως η θέση των διαφημίσεων στο μπλογκ μου ήταν εντελώς λανθασμένη. Ας είναι καλά οι καλοί αναγνώστες -σχετικοί με τις διαφημίσεις σε σάιτ- που μου το επισήμαναν και άλλαξα τη θέση των διαφημίσεων.

Πάντως, διαφήμιση τράπεζας δεν υπάρχει στο μπλογκ μου, σε αντίθεση με κάτι ανεξάρτητες εφημερίδες ανεξάρτητων δημοσιογράφων που βάζουν διαφήμιση τράπεζας στο πρωτοσέλιδο. Ανεξάρτητα πάντα.

Και ρωτάει πάλι το καλό μπλογκ:

«Ή μήπως παίρνεις τόσα πολλά από εκεί (από το Unfollow) οπότε δεν χρειάζεσαι να κάνεις κάτι άλλο;»

Για τα χρήματα που παίρνω από το Unfollow, θα πρέπει να ρωτήσετε στο Unfollow – δεν θα ήταν και πολύ ωραίο να αναφερθώ στα οικονομικά ενός περιοδικού γιατί δεν είναι προσωπικό αλλά αφορά και άλλους. Είναι συνάδελφοί σας δημοσιογράφοι και –πιθανότατα- τους γνωρίζετε περισσότερο καιρό από εμένα που τους γνώρισα πρόσφατα. Πάντως, δεν σκοπεύω να γράφω για πάντα στο Unfollow, ούτε εξαρτώμαι οικονομικά από το περιοδικό. Έγινε μια προσπάθεια από κάποιους δημοσιογράφους για την έκδοση ενός περιοδικού, μου ζητήθηκε να συμμετάσχω, συμμετείχα, νομίζω πως τους βοήθησα λίγο, και, όταν το περιοδικό πατήσει γερά στα πόδια του, θα σταματήσω να γράφω. Είμαι μπλόγκερ, ο χώρος μου είναι το διαδίκτυο. Αυτό, γιατί κάποιοι ανόητοι νομίζουν πως είμαι ο εκδότης του Unfollow. Δεν είμαι. Αλλά η πλάκα ήταν ωραία. Χώρια που όλοι -ακόμα κι εγώ- έδιναν στο Unfollow δυο μήνες ζωή, και σε λίγες μέρες θα κλείσει έναν χρόνο.

Και καταλήγει το δημοσιογραφικό μπλογκ:

«Εκτός πάλι εάν η αποζημίωση από τον Αλαφούζο ήταν τόσο υψηλή που σου φτάνει να ζεις άνετα μέχρι τα γεράματα…»

Δεν πήρα αποζημίωση από τον Αλαφούζο. Για να πάρεις αποζημίωση, πρέπει να σε διώξουν. Εμένα δεν με έδιωξε κανείς. Έφυγα. Έ-ΦΥ-ΓΑ. Πόσες φορές θα το γράψω; Αρνήθηκα να υπογράψω νέο συμβόλαιο και έφυγα. Αν δεν με πιστεύετε, ρωτήστε τους. Αν δεν πιστεύετε και τον Αλαφούζο, ρωτήστε τους συναδέλφους σας στον ΣΚΑΪ. Δεν είναι κανένα μυστικό. Όλοι το ξέρουν. Βέβαια, κι αυτό το έχω γράψει: «Ευχαριστώ».

Καταλαβαίνω πως είναι δύσκολο για δημοσιογράφους -που προσπαθούν να χωθούν όπου βρουν με νύχια και με δόντια και σκάβουν τον λάκκο των συναδέλφων τους για να μη χάσουν τη δική τους θέση- να αντιληφθούν πως κάποιος φεύγει από μια καλοπληρωμένη δουλειά σε ένα μαγαζί γωνία αλλά τι να κάνουμε; Έτσι είμαι εγώ. Ανεξάρτητος…

Ελπίζω να έχω λύσει τις απορίες όλων για την οικονομική μου κατάσταση. Όποιος συνεχίζει να έχει απορίες, εδώ είμαι για να απαντήσω.

(Βέβαια, περιμένω κι εγώ, όπως όλοι οι Έλληνες, τις λίστες με τους δημοσιογράφους που ήταν στο payroll. Θέλω να μάθω πόσοι ανεξάρτητοι δημοσιογράφοι υπάρχουν σε αυτές τις λίστες. Ίσως, τις δημοσιεύσει καμιά ανεξάρτητη εφημερίδα. Βγαίνουν πολλές ανεξάρτητες εφημερίδες αυτές τις ημέρες. Τίγκα στην ανεξαρτησία είναι.)